Tabletki zmniejszające apetyt – Co skutecznie hamuje apetyt ?

Niekiedy problemy z apetytem mogą świadczyć o istnieniu problemów zdrowotnych. Natomiast nadmierne łaknienie na początku stosowania diety odchudzającej czy przy rzucaniu palenia jest całkowicie naturalną reakcją organizmu. Możemy dzielnie przetrwać ten czas, zagryzając zęby, ale nie musimy. Na rynku dostępnych jest wiele skutecznych tabletek hamujących apetyt, a redukcja wagi wcale nie musi być męczarnią.

Apetyt czy głód?

Wiele osób uważa, że apetyt i głód są synonimami i używa ich wymiennie. Błędnie, ponieważ są to dwa zupełnie inne zjawiska.

Głód jest wywoływany za sprawą części mózgu zwanej podwzgórzem. Znajdują się tam: ośrodek sytości i głodu. Gdy w organizmie brakuje jakiegoś ze składników odżywczych (węglowodanów, białek, tłuszczy czy witamin), ośrodek głodu wydziela hormon nazywany greliną. Gdy spożywamy posiłek, który dostarczy nam brakujących składników, ośrodek sytości wydziela hormon oznaczany jako GLP1, który daje nam sygnał, że powinniśmy przestać jeść. O konieczności spożycia pokarmu niezbędnego do życia przypomina nam również żołądek. To właśnie jego skurcze powodują słynne “burczenie w brzuchu”. Głód jest uczuciem czysto fizjologicznym.

Apetyt jest potrzebą psychologiczną, choć jego źródło również znajduje się w mózgu, a dokładnie w jego strukturach korowych i podkorowych. To ta sama część naszego mózgu, która odpowiada za resztę stanów emocjonalnych, takich jak radość czy strach. Zwykle apetyt sprawia, że jemy nie wtedy, kiedy potrzebuje tego nasz organizm, ale wtedy kiedy potrzebujemy tego, by lepiej poczuć się psychicznie.

Jak odróżnić apetyt od głodu?

Nie jest to łatwe, szczególnie dla początkujących. Kluczem do sukcesu jest dokładna i wnikliwa obserwacja swojego ciała, ale każdy z tych stanów ma kilka cech charakterystycznych, które pomagają lepiej zidentyfikować źródło łaknienia.

  • Zależnie od sytości poprzednio zjedzonego posiłku głód powinien pojawić się po 2-4 godzinach. W przypadku apetytu czas, jaki minął od poprzedniego posiłku nie ma znaczenia, może się on pojawić nawet kilkanaście minut po jedzeniu.
  • Głód rozwija się powoli, na początku nasz organizm wysyła delikatne sygnały, ale to jeszcze nie zmusza nas do skoku na lodówkę. Silny apetyt może pojawić się od razu i zwykle dotyczy konkretnego produktu (najczęściej słodyczy lub fast foodów).
  • Fizyczne nieprzyjemne objawy głodu takie jak burczenie w brzuchu czy rozdrażnienie mijają od razu po zjedzeniu posiłku, a nasz humor znacznie się poprawia. Natomiast apetyt często nie ustępuje mimo tego, że zjedliśmy. Nawet jeśli spełnimy naszą żywieniową “zachciankę” to przeważnie po jedzeniu czujemy się jeszcze gorzej niż przed. Jesteśmy przejedzeni, a w dodatku mamy poczucie winy w związku z tym, że ulegliśmy pokusie.

Czy tabletki hamujące apetyt sprawią, że schudnę?

Niestety podstawa redukcji masy ciała jest odpowiednia dieta i dostosowana do możliwości aktywność fizyczna. Suplementy diety regulujące apetyt pozwalają lżej przejść przez okres odchudzania. Gdy nagle zmniejszasz ilość spożywanych przez siebie kalorii organizm się broni. Wyczuwa zagrożenie i wysyła Ci sygnały, żebyś szukał zapasów na ciężkie czasy. Jeśli nie ulegniesz tej podstępnej pułapce, to zacznie mijać. Możesz wytrzymać początek diety rozdrażniona i zdenerwowana, ale nie musisz tego robić. Suplementy diety zawierają dobrze przebadane substancje i spełniają rygorystyczne normy europejskie. Jeżeli zdecydowałaś się na zadbanie o swoje ciało, zadbaj też o swoją psychikę. Bądź dla siebie dobra w tym trudnym czasie i podziękuj sobie za to, co dla siebie robisz. Pamiętaj jednak, że tabletki hamują apetyt, a nie głód. Jak już wiesz, głód jest stanem czysto fizjologicznym. Jeśli nie będziesz jeść lub będziesz na rygorystycznej, niskokalorycznej diecie, tabletki nie pomogą. Większość suplementów bazuje na całkowicie naturalnych substancjach, więc nie bój się ich stosować. Pamiętaj jednak, żeby zawsze przeczytać ulotkę i kupić tabletki w zaufanym miejscu.

Co zawierają tabletki hamujące apetyt i jak działają?

Zależnie od zastosowanej substancji każdy z preparatów będzie działał na innej zasadzie, choć finalnym efektem będzie zmniejszenie apetytu. Pamiętaj, że nawet substancje o udowodnionej skuteczności 90% mogą na Ciebie nie zadziałać. Nie warto się wtedy zrażać, być może jesteś w tych wyjątkowych kilku procentach. Najlepszym rozwiązaniem będzie kupienie kilku małych opakowań różnych produktów zamiast wielkiego zestawu jednego preparatu.

Błonnik – zdrowy wypełniacz żołądka.

Błonnik to różnorodne substancje nieulegające trawieniu przez wytwarzane w naszym organizmie enzymy. Mimo że nie dostarcza nam on witamin, jest niezwykle ważny do zachowania zdrowego ciała. Poprawia perystaltykę jelit zapobiegając zaparciom. Nagła zmiana diety może powodować problemy z wypróżnianiem, więc warto go suplementować, żeby nie męczyć się w toalecie. Naukowcy odkryli związek między niskim spożyciem błonnika a występowaniem raka jelita grubego. Błonnik naturalny jest w stanie wchłonąć kilka razy więcej wody, niż wynosi jego ciężar. Pęczniejąc, wypełnia Twój żołądek, a Ty czujesz się syta. W dodatku zmniejsza on wchłanianie tłuszczy w jelitach, co sprawia, że Twój organizm przyswoi ich mniej. Zmniejsza też łaknienie, obniżając poziom cukru w Twojej krwi. Większość preparatów dostępnych na rynku ma warianty smakowe, jak najdzie Cię nieoczekiwany apetyt możesz sięgnąć po taką tabletkę zamiast przerywać dietę. Pamiętaj, aby błonnik mógł pęcznieć, musi mieć dostęp do płynu. Tabletki zawsze popijaj dużą ilością wody. Nie przekraczaj też zalecanej przez producenta dawki. Nadmiar błonnika może przynieść odwrotny od oczekiwanego skutek w postaci nieprzyjemnych zaparć.

Chrom – wielka rola mikroelementu.

Chrom jest mikroelementem, który ma w naszym organizmie wiele zadań do wykonania. Jego najważniejszą funkcją jest uczestniczenie w procesie metabolizmu glukozy. Zmniejsza on zapotrzebowanie na insulinę, w związku z czym jest polecany diabetykom. Jednakże cukrzycy nie są jedynymi osobami, które mogą korzystać z jego cennych właściwości. Większość osób zmagających się z nadmiarowymi kilogramami ma jego niedobór. Gdy nie dostarczamy go sobie w odpowiedniej ilości, nasza regulacja poziomu glukozy nie działa prawidłowo. Brak stabilnego poziomu cukru to napady “wilczego głodu” i potrzeby sięgnięcia po niezdrowe słodycze. Suplementacja chromu pozwala w naturalny sposób ustabilizować poziom cukru we krwi. Poza tym usprawnia on metabolizm tłuszczów, białek i węglowodanów, co jest bardzo ważne podczas walki o piękną sylwetkę. Chrom łagodzi też bóle głowy i nerwowość, które bardzo często pojawiają się na początku diety. To idealny składnik dla Ciebie, jeśli Twoim problemem są nagłe napady apetytu na słodycze.

Który suplement będzie dla mnie lepszy? Błonnik czy chrom?

Chrom najlepiej sprawdzi się w przypadku osób, które mają problem z nieustającą ochotą na słodkości. Błonnik jest idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy krótko po posiłku znowu odczuwają głód. Pamiętaj, że przyjmowanie jednego nie wyklucza możliwości stosowania drugiego. Najkorzystniej dla Ciebie będzie połączyć obydwie substancje, by uzyskać pożądany efekt. Przyjmowanie chromu przez kobiety w ciąży i karmiące nie jest zalecane, a diabetycy powinni skonsultować suplementacje ze swoim lekarzem.

Garcinia Cambogia czyli tamaryndowiec malabarski.

Garcinia Cambogia to egzotyczna roślina pochodząca z Indonezji. W Indiach została doceniona już w średniowieczu, jej małe, żółte owoce stanowiły wtedy lekarstwo na reumatyzm, choroby serca i układu krwionośnego, a także schorzenia pochodzące z układu pokarmowego. Do Europy przybyła wraz z egipskimi marynarzami kierującymi się do Indii. Marynarze karmili owocami zwierzęta zabierane na pokład statku. Szybko zauważyli, że te zaczęły mniej jeść i schudły. Podobno medycy zaczęli prowadzić badania nad jej skutecznością. Podobno, ponieważ najstarsze oficjalne dane naukowe na jej temat pochodz

ą dopiero z lat 60. XX wieku. To wtedy badacze udowodnili, że tamaryndowiec malabarski stanowi źródło kwasu hydroksycytrynowego. Związek ten działa na kilka różnych sposobów. HCA promuje syntezę glikogenu wątrobowego i mięśniowego. Podczas glikogenezy nadwyżka zasobów zamiast przekształcić się w nadmiarową tkankę tłuszczową, zamienia się w glikogen. Ten przechowywany jest w naszej wątrobie i mięśniach, jego nadmiar wysyła do naszego mózgu sygnał, że jesteśmy już syci, a my przestajemy odczuwać głód. Co więcej, kwas hydroksycytrynowy wspiera transport kwasów tłuszczowych do mitochondriów, to z kolei powoduje nasilenie powstawania ciał ketonowych hamujących apetyt. Dodatkowo HCA przyspiesza metabolizm cukrów i hamuje wykorzystanie węglowodanów do syntezy tkanki tłuszczowej. Związek ten może też nasilić proces termogenezy, czyli produkcji ciepła w organizmie podczas którego spalane są kalorie. Poza szerokim działaniem odchudzającym ma też inne prozdrowotne właściwości. Udowodniono, że obniża wysokie stężenie cholesterolu we krwi i zwiększa produkcję serotoniny, która poprawia nasze samopoczucie. Najlepsze działanie kwasu hydroksycytrynowego uzyskasz jeśli dostarczysz go do organizmu z witaminą C. Najkorzystniej będzie popić go szklanką soku pomarańczowego

Zielona kawa – czym się różni od klasycznej małej czarnej?.

Zielona kawa pojawiła się na polskim rynku już kilka lat temu, a jej popularność stale rośnie. Dlaczego więc nie podają jej w większości kawiarni? Cóż… Zielona kawa niestety nie dorównuje smakiem i aromatem do klasycznej kawy. Choć ziarna pochodzą z tej samej rośliny, to są inaczej przetwarzane. Zielona kawa nie jest palona jak czarna. Dzięki temu nie traci cennego składnika – kwasu chlorogenowego. Badania wykazały, że zmniejsza on wchłanianie cukru aż o 7%. Co ważniejsze, naukowcy z Uniwersytetu w Pensylwanii udowodnili, że wykazuje on działanie odchudzające. Podczas 22 tygodniowego badania uczestnicy stracili średnio 10% początkowej masy ciała. Kwas chlorogenowy chroni nasze komórki przed szkodliwymi skutkami zatruć metalami ciężkimi takimi jak kadm czy kobalt. Co więcej, jako świetny antyutleniacz zapobiega tworzeniu się struktur nowotworowych i spowalnia rozwój tych, które już powstały. Suplementacja zielonej kawy to też świetny sposób na jesienne podniesienie odporności, kwas ma działanie przeciwzapalne, przeciwgrzybicze i antybakteryjne. Tyle zalet w takich malutkich ziarenkach. Jaka szkoda, że zielona kawa nie jest tak pyszna jak jej czarna koleżanka. Nic straconego, na rynku znajdziesz wiele suplementów, które oferują tę niezwykle cenną roślinę w postaci proszku zamkniętego w tabletkach. Zdrową kawę możesz popić małą czarną, wtedy będzie smacznie i pożytecznie. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać, ponieważ zielona kawa również posiada duże ilości kofeiny.

Ostrokrzew paragwajski dostawca yerba mate.

Ostrokrzew paragwajski jest gatunkiem wiecznie zielonego drzewa z rodziny ostrokrzewowatych. Naturalnie występuje na terenach Ameryki Południowej, ale jest również hodowany na plantacjach. Z jego liści i łodyg przygotowuje się, uwielbiany już przez cały świat, napar – yerba mate. Ekstrakt z tego drzewa wpływa na ograniczenie aktywności lipazy trzustkowej, a więc naturalnie reguluje poziom glukozy we krwi. Stabilny poziom cukru pozwala nam uniknąć nagłych napadów głodu i sprzyja utrzymaniu uczucia sytości. Ponadto, dzięki zawartej w nim kofeinie przyspiesza nasz metabolizm. W dodatku kofeina dodaje energii i witalności, dzięki czemu mamy więcej siły do ćwiczeń. Yerba mate podobnie jak wiele naparów z roślin i ziół jest cennym źródłem polifenoli. Są one odpowiedzialne za zwalczanie wolnych rodników powodujących nowotwory i przyspieszających procesy starzenia się skóry. Przecież wygląd naszej skóry również wpływa na naszą figurę. Poza tym jako jedyna opcja z zestawienia jest bardzo smaczna. Jeśli z jakiegoś powodu nie lubisz połykać tabletek, wypij yerbę.