Jak przestać być głodnym? 10 wskazówek, jak walczyć z głodem

Głód pojawia się, gdy organizmowi brakuje energii. Tak często to doznanie pojawia się podczas diety, niektórzy mają wrażenie, że zawsze je czują. Ale jak to robimy? Jakie są sposoby przeciwdziałania temu uczuciu? Jak możesz już nie być głodnym ? Jak zachować kontrolę?

Kiedy jesteśmy głodni, często jemy przekąskę, ale w kontekście diety odchudzającej nie jest to zalecane. Aby jak najbardziej ograniczyć to uczucie głodu, nie wahaj się przyjąć niektórych naszych rad w swoim codziennym życiu. Dzięki nim będziesz mógł zachować kontrolę i przeciwdziałać temu tajemniczemu apetytowi.

Jak przestać być głodnym: 10 wskazówek, jak ograniczyć to uczucie

1. Zajmij swój umysł

Chociaż może się to wydawać trudne, nie jest to niemożliwe. W rzeczywistości, kiedy jesteś głodny, często trudno jest myśleć o czymkolwiek innym, ponieważ żołądek jest tak ciasny i krzyczy z głodu. Należy jednak pamiętać, że to uczucie głodu może wystąpić po treningu fizycznym, ale także z powodu znudzenia. W rzeczywistości, kiedy się nudzisz, twój mózg ma tendencję do przypominania ci, że twoje ciało jest głodne. Dlatego ważne jest, aby znaleźć zajęcie. Możesz uprawiać sport, czytać książkę lub oglądać telewizję. Z drugiej strony unikaj rozrywek związanych z jedzeniem, ponieważ tylko zwiększy to twoje poczucie głodu!

2. Woda pitna: skutecznie tłumi apetyt

Jak możesz już nie być głodnym? Pij wodę ! To bardzo skuteczne i zdrowe rozwiązanie. Woda ma wiele zalet, w tym jest naturalnym środkiem tłumiącym apetyt. Ponadto woda pitna wypełnia żołądek i zmniejsza uczucie sytości. Kiedy pijesz, chęć jedzenia znika!

Ponadto, jeśli rozpoczęłaś dietę odchudzającą, woda jest zdecydowanie zalecana, gdy chcesz schudnąć. W rzeczywistości woda ma moc poprawiania funkcji nerek poprzez eliminację złych toksyn.

Uwaga: Zaleca się wypić jedną do dwóch szklanek wody 15 minut przed posiłkiem. Ułatwi to trawienie i zmniejszy ilość spożywanego pokarmu.

3. Unikaj jedzenia słodkich potraw

Cukry, zwane również węglowodanami, to substancje bardzo szybko wchłaniane przez organizm. Kiedy spożywasz go kilka godzin później, jesteś głodny, ponieważ organizm strawił wszystko w krótkim czasie. Dlatego zaleca się, aby nie spożywać zbyt dużej ilości cukru w ciągu dnia.

Z drugiej strony, jeśli chcesz zjeść słodkie jedzenie, wskazane jest, aby w tym samym czasie ćwiczyć. W rzeczywistości cukry mają tendencję do przekształcania się w tłuszcz, a zatem powodują otyłość.

4. Skoncentruj się na białkach

Białka zawarte w mięsie, rybach, jajach i warzywach są dobrymi sprzymierzeńcami w walce z głodem. Oprócz zaspokojenia żołądka, białko jest również zalecane jako element diety odchudzającej.

Dlatego należy je spożywać przy każdym posiłku. Wysokobiałkowe śniadanie sprawi, że na dłużej poczujesz się pełny.

5. Jedz powoli

Ważne jest, aby nie spieszyć się z jedzeniem. W rzeczywistości, kiedy poświęcasz czas, aby cieszyć się posiłkiem, ma on wiele zalet dla organizmu:

  • Liczba spożytych kalorii jest mniejsza.
  • Będziesz mógł wypić więcej między kęsami, co pozwoli Ci szybciej być zadowolonym.
  • Będziesz jeść mniej, ponieważ żołądek szybciej się wypełni.
  • Żucie będzie wolniejsze, a trawienie łatwiejsze.

6. Jedz błonnik

Jak możesz już nie być głodnym? Zjedz trochę błonnika ! Błonnik pomoże Ci uporać się z głodem i ograniczy ewentualne zachcianki na jedzenie. Dlatego zaleca się spożywanie błonnika przy każdym posiłku i przekąsce.

7. Uprawiaj sport

Wbrew powszechnemu przekonaniu sport wytwarza endorfiny (dobre samopoczucie). Ten ostatni ma moc ograniczania poczucia głodu.

8. Umyj zęby

Jak możesz już nie być głodnym? Pamiętaj, aby myć zęby pastą miętową. Ten słodki smak przypomni mózgowi, że właśnie zjadłeś słodki pokarm.

Miętowy smak pomoże również wyeliminować uczucie głodu. Dlatego mycie zębów to dobry sposób na ograniczenie apetytu!

9. Śpij dobrze!

Powszechnie wiadomo, że ludzie, którzy nie śpią dobrze, są bardziej głodni. Rzeczywiście, uczucie snu prowadzi do produkcji hormonu greliny, który zwiększa apetyt. Chęć spania prowadzi również do spadku produkcji leptyny, hormonu sytości.

10. Napnij mięśnie brzucha

Kiedy jesteś głodny, twój żołądek skręca się i staje się bolesny. Ściskając mięśnie brzucha, uciskasz żołądek, wypełniając w ten sposób uczucie głodu. Oprócz zminimalizowania apetytu pozwoli Ci też na ćwiczenia. Pomyśl o tym!

Teraz masz wszystkie klucze w ręku, aby maksymalnie ograniczyć uczucie głodu. Teraz wszystko, co musisz zrobić, to zastosować te wskazówki. Teraz Twoja kolej na grę!

mgr. inż. Jacek Przybylski
Studia inżynierskie ukończyłem w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na Wydziale Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji oraz studia podyplomowe z Poradnictwa Żywieniowego i Dietetycznego. Tytuł magistra dietetyki uzyskałem w Krakowskiej Wyższej Szkole Promocji Zdrowia o specjalizacji dietetyka kliniczna. Swoją praktykę opieram się na specjalistycznej literaturze i pracach popartych badaniami naukowymi. Dietetyka to nie tylko moja praca, ale przede wszystkim pasja i nierozłączny element mojej codzienności.