Jak szybko schudnąć

Piękna oraz wysportowana sylwetka przykuwa uwagę wielu ludzi. Każdy z nas chciałby pochwalić się swoją sylwetką w okresie letnim bądź na przyjęciu okolicznościowym, lecz nie zawsze uda się uzyskać wymierne efekty na czas. W takiej sytuacji można załamać ręce i pomyśleć, że nic już nie da się zrobić. Nic bardziej mylnego. Pomimo, że proces redukcji tkanki tłuszczowej z reguły trwa kilkanaście tygodni, to zadowalające efekty możemy uzyskać już po kilku tygodniach. Jest to bardzo dobra wiadomość dla osób, które chcą schudnąć w szybkim tempie, np. z okazji zbliżającego się wesela. Jak więc dokonać spektakularnej przemiany swojej sylwetki w tak krótkim okresie czasu? Już teraz poznaj najlepsze sposoby na szybką utratę tkanki tłuszczowej!

1. Ogranicz ilość spożywanych kalorii

Głównym aspektem odpowiadającym za to, czy w danym momencie tyjemy czy też chudniemy są kalorie. Ilość jedzenia, którą spożyjemy w trakcie dnia, a następnie w skali tygodnia determinuje zmianę naszej sylwetki. W przypadku, gdy zależy nam na zrzuceniu zbędnych kilogramów, obowiązkowym zadaniem dla nas jest wprowadzenie naszego ciała w stan deficytu kalorycznego.

Deficyt kaloryczny to stan, podczas którego nasz organizm zużywa więcej energii, aniżeli absorbuje z zewnątrz. W wyniku tego, nasze zapotrzebowanie na kalorie jest większe od ilości spożywanych kalorii. W takim przypadku organizm w celu zaspokojenia zapotrzebowania kalorycznego zacznie pozyskiwać energię z naszego ciała. Jeśli zadbamy do tego o odpowiedni trening dla naszych mięśni, to ta energia będzie pobierana z tkanek tłuszczowych. Taka sytuacja jest idealna, jeśli chcemy schudnąć.

2. Zwiększ swoją aktywność fizyczną

W punkcie pierwszym powiedzieliśmy sobie już co nie co o deficycie kalorycznym. Wiemy już, że jest to stan, gdzie nasz organizm w celu zaspokojenia podaży energetycznej, zaczyna korzystać z energii nagromadzonej dotychczas w naszych komórkach tłuszczowych. Jest to więc stan, w którym zaczniemy tracić na wadze, ponieważ nasze ciało zacznie palić tłuszcz.

Wspomniany deficyt można uzyskać także poprzez zwiększenie naszej aktywności fizycznej. Zamiana samochodu na rower, przeznaczenie dodatkowego dnia na bieganie czy też rozpoczęcie treningów na siłowni spowoduje, że nasze ciało automatycznie będzie potrzebować większej ilości kalorii. Jeżeli w takiej sytuacji nasza dieta się nie zmieni, a więc utrzymamy kalorie na podobnym poziomie jak wcześniej, to momentalnie uzyskamy korzyści, których efektem będzie utrata tkanki tłuszczowej. Warto więc regularnie uprawiać jakikolwiek sport, ponieważ w ten sposób łatwiej będzie nam zadbać o swoją sylwetkę.

3. Zadbaj o wysoką ilość białka w każdym posiłku

Praktycznie każdemu z nas pojęcia „dieta” od razu kojarzy się z restrykcyjnym odżywianiem oraz bezwzględnym usunięciem wszelkich przetworzonych produktów. Nic bardziej mylnego, ponieważ przetworzone produkty same w sobie nie powodują u nas otyłości. Nadmierna waga wynika przede wszystkim z faktu, że spożywamy więcej kalorii, aniżeli wynosi nasze zapotrzebowanie kaloryczne.

Dobrym sposobem, który pozwoli nam w szybkim schudnięciu jest zwiększenie ilości białka w diecie. Białko samo w sobie jest makroskładnikiem, który cechuje się wysoką termogenezą. Oznacza to, że do przetrawienia tego makroskładnika przez nasz organizm, zużyte zostanie o wiele więcej energii, niż w przypadku węglowodanów czy też tłuszczów. W ten sposób zwiększy się nasz wydatek energetyczny, który jest głównym aspektem odpowiadającym za utratę wagi.

Ponadto białko charakteryzuje się jeszcze jedną ważną zaletą. Mianowicie jest ono świetnym zapychaczem naszego żołądka. Spożycie posiłku, który oscyluje w wysoką zawartość białka, a więc minimum 30 g, z reguły powoduje, że uczucie sytości pozostanie z nami na wiele dłuższy czas, niż w przypadku, gdyby posiłek nie zawierał tak dużej ilości białka. Oprócz tego białko także bardzo dobrze wpływa na nasze mięśnie i budowę, dzięki czemu w przypadku dostarczania wysokiej ilości tego makroskładnika będziemy mogli zaobserwować zmianę naszej sylwetki na bardziej zdrową oraz atletyczną.

 4. Ogranicz spożycie słodzonych oraz wysokokalorycznych napoi

Sporo osób nie zdaje sobie nawet sprawy, jak bardzo spożywanie kalorii pod postacią cieczy potrafi zmienić naszą sylwetkę. Otóż słodkie napoje czy też wody owocowe posiadają z reguły kilkadziesiąt kalorii na 100 ml. Jest to znaczna ilość, która potrafi osiągnąć niebotyczną ilość w trakcie całego dnia, a co dopiero w skali całego tygodnia oraz miesiąca.

Zwykła zamiana tego typu produktów na wodę mineralną bądź nawet ograniczenie słodzonych napoi do spożywania ich tylko w czasie posiłku może sprawić, że zdecydowanie zredukujemy ilość dostarczanych kalorii podczas dnia. W skutek tego może okazać się nawet, że dzięki temu możemy spożyć nawet dodatkowy posiłek w trakcie dnia. Wynika to z faktu, że kalorie w płynie są bardzo łatwo dostępne i czyhają na nas praktycznie na każdym kroku, a ich spożycie w bardzo szybkim tempie prowadzi do zbyt dużej ilości dostarczanych kalorii do naszego organizmu. Jeżeli zależy nam więc na szybkim schudnięciu, zdecydowanie warto zwrócić uwagę na co to pijemy oraz ile pijemy.

Zamiast słodzonych napoi o wiele lepiej będzie, gdy będzie spożywać zwykłą wodę mineralną lub źródlaną bądź wszelkiego rodzaju napoje oparte na wodzie. Dobre mogą okazać się tutaj zarówno wszelkie herbaty bądź woda z cytryną.

5. Zacznij korzystać z naturalnych suplementów

Odżywki oraz suplementy dla sportowców są dostępne na rynku od wielu lat. Szczególnie popularne są te, które odpowiadają za utratę tkanki tłuszczowej. Niestety nie wszystkie odżywki na redukcję są dobre i przyniosą oczekiwane efekty. W tym temacie trzeba zwrócić szczególną uwagę, aby dobrać odpowiednie dodatki do diety, ponieważ na rynku możemy spotkać zarówno działające, jak i nie działające suplementy. Głównym kryterium suplementów, które są godne uwagi jest ich pochodzenie.

Już w czasach XX wieku ludzie odkryli znacząco przeważającą tendencję pozytywnego wpływu naturalnych składników na ludzki organizm. Podobnie jest w przypadku suplementów, które pozwolą nam szybko schudnąć. Tutaj także naturalna suplementacja stanowi podstawę szybkiego uzyskania efektów. Obecnie do najbardziej skutecznych odżywek tego typu zalicza się przede wszystkim Keto Actives, Nutrigo Lab Burner oraz Cappuccino MCT.

Wszelkiego rodzaju suplementacja, a przede wszystkim ta pochodzenia naturalnego jest zalecana osobom, które chcą zredukować wagę na lato czy też jakąkolwiek imprezę okolicznościową. W przypadku, gdy już niedługo szykuje nam się wesele,  warto wspomóc proces utraty wagi sprawdzonymi suplementami.

 

5.1. Keto Actives

Keto Actives jest popularnym suplementem diety, który pozytywnie wpływa na odchudzanie. Jak sama nazwa wskazuje, jest on przeznaczony głównie dla osób, które stosują się do zasad diety ketogenicznej. Jednak nie jest jest to jedyna grupa osób, które może skorzystać z tego produktu. Bardzo dobre efekty mogą uzyskać praktycznie wszystkie osoby, które zaczną korzystać z Keto Actives, ponieważ ma on bardzo szerokie zastosowanie. Do najważniejszych zalet tego suplementu zalicza się:

  • realne przeciwdziałanie nadmiernemu odkładaniu się tkanki tłuszczowej,
  • zdecydowane zwiększenie tempa metabolizmu, przez co organizm zaczyna korzystać także z tłuszczów zgromadzonych w ciele,
  • zmniejszenie apetytu w trakcie dnia oraz ograniczenie nadużywania przekąsek.

5.2. Nutrigo Lab Burner

Nutrigo Lab Burner jest prawdziwym hitem wśród suplementów na odchudzanie. W jego skład wchodzi aż 6 elementów, które aktywnie wspierają redukcję. Do najbardziej istotnych składników zalicza się sinetrol Xpur, ekstrakt z garcinia cambogia oraz ekstrakt z maliny. Oprócz tego w składzie produktu znajdziemy także chrom, ekstrakt z kłącza ostryżu długiego oraz BioPerine. Jak widać są to sprawdzone składniki, które od lat cieszą się uznaniem w branży suplementów. Tak idealnie dobrany skład zawarty w ramach świetnego suplementu Nutrigo Lab Burner umożliwia:

  • szybkie usunięcie nadmiernej tkanki tłuszczowej,
  • znaczne przyspieszenie metabolizmu węglowodanów,
  • kontrolę wagi ciała, niezależnie od naszego aktualnego BMI.

5.3. Cappuccino MCT

Cappuccino MCT jest innowacyjnym suplementem diety, który zyskał uznanie wśród osób na całym świecie. Do tej pory wszelkiego rodzaju odżywki na redukcję oferowane były pod postacią kapsułek. Jednak Cappuccino MCT to prawdziwa rewolucja na rynku, dzięki czemu ten suplement dostępny jest także pod postacią smacznej kawy. Praktycznie każdy z nas każdego dnia wypija co najmniej jedną filiżankę kawy. Wyobraź sobie, że teraz masz możliwość spożycia pysznej kawy, która dodatkowo wspomoże utratę tkanki tłuszczowej.

Cappuccino MCT przyjęło nawet specjalną nazwę na cześć swojego skutecznego działania. Otóż określa się ją mianem kawy kuloodpornej i właśnie pod tą nazwą jest ona rozpowszechniona na całym świecie. Połączenie najlepszych ziaren kongijskich oraz arabskich w jednej kawie powoduje, że jej regularne picie przyczynia się do utraty wagi. Do największych zalet Cappuccino MCT zalicza się:

  • przyspieszenie utraty tkanki tłuszczowej,
  • zwiększenie energii podczas całego dnia,
  • ograniczenie apetytu, w tym na słodkie oraz słone przekąski.

6. Usuń ze swojej diety fast food’y i cukier

Wprawdzie podczas długotrwałego procesu redukcji tkanki tłuszczowej bezwzględne usunięcie fast food’ów oraz słodyczy z diety nie jest wymagane, to jednak w przypadku, gdy zależy nam na szybkim odchudzaniu powinniśmy zrezygnować z tego typu produktów. Oczywiście jedynym powodem, który przekreśla szybkie, gotowe dania oraz słodycze jest fakt, że są one bardzo wysokokaloryczne. Przez to utrzymanie naszego organizmu w stanie deficytu kalorycznego może okazać się bardzo utrudnione.

W sytuacji, gdy chcemy osiągnąć swój cel w szybkim czasie i mamy jedynie kilka tygodni na osiągnięcie wymarzonych rezultatów, to powinniśmy postawić przede wszystkim na produkty zarówno jakościowe i odżywcze, ale przede wszystkim na niskokaloryczne. Można tutaj wymienić różnego rodzaju warzywa i owoce, chude mięso, zdrowe węglowodany pod postacią ryżu czy też płatków owsianych, a także wszelkie pozostałe produkty, które w połączeniu zapewnią nam odpowiednią podaż dzienną makroelementów, mikroelementów oraz składników odżywczych. Regularne spożywanie zdrowych i odżywczych posiłków z pewnością przyczyni się do redukcji zrzucenia zbędnych kilogramów.

7. Unikaj przekąsek w trakcie dnia

Dla wielu osób najbardziej poważną przeszkodą uzyskania wysportowanej sylwetki są właśnie przekąski. To one powodują, że cały nasz wysiłek idzie w rzeczywistości na marne. Najczęściej podjadamy w wolnych chwilach lub tuż przed oczekiwanym i planowanym posiłkiem. Jednak równie często zdarza nam się przegryźć chipsy bądź orzeszki podczas wieczornego oglądania telewizji. W takiej sytuacji, nawet gdy podczas całego dnia będziemy rygorystycznie przestrzegać zaplanowanej diety, a jednak trafi nam się skonsumować przekąskę podczas dnia, to najpewniej zaprzepaścimy cały dotychczasowy wysiłek. Wynika to z faktu, że przekąski z reguły są wysokokaloryczne i nawet ich niewielka ilość może spowodować, że przekroczymy własne zapotrzebowanie kaloryczne, co w rezultacie skończy się nadmiarem kalorycznym w danym dniu i zaniechaniem naszych wytycznych w ramach planu na odchudzanie.

Dobrym sposobem na to, aby nie kusiło nas podjadanie w ciągu dnia jest po prostu zastąpienie niezdrowych produktów na te bardziej zdrowe. Przykładowo zamiast batona czy cukierków możemy skusić się na owoce. Jabłko bądź gruszka są także bardzo smaczne, a posiadają o wiele mniejszą kalorykę w porównaniu do słodyczy. Podobnie jest w przypadku chipsów, które również są bardzo kaloryczne, a można je zastąpić np. paluszkami w wersji light bądź waflami ryżowymi.

Szukanie zdrowych oraz małokalorycznych alternatyw dla naszych dotychczasowych nawyków żywieniowych jest bardzo ważne. Początki mogą okazać się trudne, jednak wraz z biegiem czasu powinniśmy nabrać odpowiednich nawyków, które zdecydowanie pozytywnie przełożą się na odchudzanie. Co więcej, dzięki takim alternatywnym posiłkom zyskamy nie tylko na świetnym wyglądzie, ale także na poprawie naszego ogólnego stanu zdrowia. Wszelkiego rodzaju choroby jak np. cukrzyca czy też problemy z ciśnieniem są najczęściej spowodowane nieumiejętnym odżywianiem się.

8. Zadbaj o odpowiednią podaż witamin i składników odżywczych

Nie od dziś wiadomo, że witamy oraz składniki odżywcze są ważną kwestią w kontekście naszego zdrowia. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o kwestię redukcji tkanki tłuszczowej. Tutaj również bardzo ważnym aspektem jest dostarczenie witamin oraz minerałów w wymaganych ilościach. Wszelkiego rodzaju niedobory są bardzo groźne dla naszego organizmu pod wieloma względami. W przypadku odchudzania mogą one powodować problemy, przez które nie będziemy w stanie zrzucić wagi.

Z tego powodu warto na bieżąco wykonywać badania lekarskie krwi oraz moczu, dzięki czemu będziemy wiedzieli jakich dokładnie witamin i minerałów nam brakuje. Podczas szybkiego odchudzania zachodzi wiele skomplikowanych procesów w ciele człowieka, które bez odpowiedniego odżywiania nie zachodzą w pełni poprawnie. W tej sytuacji warto dokładnie przyjrzeć się swojej diecie, a w ramach jakichkolwiek niedoborów natychmiast powinniśmy zacząć uzupełniać braku poprzez suplementację. Warto zaznaczyć, że wszystkie wyniki badań, a następnie spożywanie wszelkich suplementów zawsze powinniśmy skonsultować z lekarzem, a najlepiej dietetykiem.

9. Zadbaj o swój sen

Regeneracja jest bardzo ważną sprawą w życiu każdego człowieka. To właśnie podczas snu zachodzą najważniejsze procesy w ciele człowieka. Wtedy właśnie nasze kości się wydłużają, nasze organy zwalniają i odpoczywają, a my się regenerujemy, dzięki czemu jesteśmy gotowi do kolejnego intensywnego dnia. Jest to także bardzo ważny czas, gdy skupiamy się na szybkiej utracie tkanki tłuszczowej. Z tego powodu warto zadbać o odpowiednią ilość snu podczas doby. Przyjęło się, że najbardziej optymalną ilością snu jest 8 godzin, jednak jest to kwestia bardzo indywidualna. Istnieje sporo osób, które twierdzą, że nawet 6 godzin snu jest wystarczające. Należy tutaj jednak zaznaczyć, że ilość snu, która potrzebna jest człowiekowi zależy od wielu zmiennych kwestii. Do głównych aspektów z pewnością należy zaliczyć wiek danej osoby, ilość wykonywanej aktywności w skali tygodnia oraz codzienną dietę.

10. Nie daj się nabrać na nierealne oraz szybkie kilku dniowe efekty

W sieci można znaleźć sporo for dyskusyjnych oraz blogów, na których znajdują się tematy osób oczekujących diametralnej zmiany swojej sylwetki w tydzień. Niestety jest to niemożliwe do osiągnięcia, szczególnie jeśli chodzi o zdrowy sposób. Wiele osób praktykuje różnego rodzaju diety odchudzające, a więc tzw. diety cud, jednak są one zarówno niezdrowe, jak i nie skuteczne. Oczywiście, kilka dni na takiej diecie może przynieść nam utratę kilku kilogramów, jednak będzie to wynikało tylko i wyłącznie z utraty glikogenu oraz wody przez nasze mięśnie oraz organizm. Natomiast przebywanie na takiej diecie w dłuższym okresie czasu może wiązać się z kłopotami zdrowotnymi oraz tzw. efektem jojo.

W rzeczywistości spalanie tkanki tłuszczowej to proces, który trwa nieco dłużej niż kilka dni. Pierwszych efektów można spodziewać się po około 14-21 dniach, kiedy to będziemy mogli odnotować spadek wagi nawet do kilku kilogramów. W ramach utraty tych kilogramów będzie wchodzić nie tylko tłuszcz, ale także i wspomniany już glikogen oraz woda. Z tego powodu szybka zmiana cyferek na wadze nie zawsze wiąże się ze spektakularną zmianą wyglądu naszego ciała. Należy także pamiętać, że całkowity okres odchudzania zależny jest od wielu czynników, a głównym z nich jest obecnie posiadany poziom tkanki tłuszczowej oraz nasze predyspozycje do spalania tłuszczu.

Podsumowując więc sposobów na szybkie odchudzanie jest całe mnóstwo, a te najbardziej popularne zostały opisane powyżej. Warto zastosować wszystkie z nich, a także wspomóc się dodatkową naturalną suplementacją, która pozytywnie wpłynie zarówno na nasze rezultaty, jak i na nasze samopoczucie podczas całego procesu redukcji tkanki tłuszczowej.