Jak schudnąć z brzucha szybko i trwale? Poznaj kilka sprawdzonych sposobów!

Kiedy tylko zaczyna się sezon letni, wiele osób zastanawia się, jak schudnąć z brzucha. Pozbycie się fałdek i boczków może rzeczywiście być sporym utrapieniem, jeśli brakuje odpowiedniej wiedzy. Trzeba bowiem pamiętać, że aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę, należy połączyć właściwą dietę, ćwiczenia, suplementację, a także zdrowe nawyki praktykowane każdego dnia.

Chociaż walka o płaski brzuch nie należy do najłatwiejszych, to efekty niewątpliwie warte są wysiłku. Co więc możesz zacząć robić już dziś, by szybko schudnąć z brzucha? Oto kilka praktycznych wskazówek.

Skuteczna dieta na płaski brzuch

Zanim pochopnie zaczniesz stosować jakąś dietę-cud najlepiej dowiedz się, które produkty spożywcze pomagają pozbyć się nadmiaru tłuszczyku na brzuchu, a od których lepiej trzymać się z daleka.

Każdy, kto chce wiedzieć, jak schudnąć z brzucha, musi pamiętać, że kluczem do sukcesu są składniki przyspieszające metabolizm. Dzięki nim zapewnisz sobie potrzebną ilość energii, a tłuszcz nie będzie się odkładał. Naucz się zastępować tuczące jedzenie czymś, co dostarczy ci kalorii i będzie nieszkodliwe dla twojej sylwetki. Zamiast pieczywa białego jedz chleb razowy. Tłuszcze nasycone, obecne w serach, ciastach, maśle i oleju roślinnym zamień na tłuszcze nienasycone. Sięgaj częściej po orzechy, chude mięso, oliwę i ryby. Ogranicz do minimum spożywanie alkoholu, napojów gazowanych i słodyczy. Szerokim łukiem omijaj też słone przekąski, takie jak chipsy, a także słynne hamburgery, hot-dogi, frytki i inne silnie przetworzone, smażone produkty, których trawienie jest dla organizmu sporym wyzwaniem. Popularny fast-food zamień na super-food. Co to takiego? Terminem tym określa się naturalne produkty spożywcze, które zawierają wiele cennych składników odżywczych i korzystnie wpływają na nasze zdrowie, ale też wygląd. Do grupy super-food możemy zaliczyć mnóstwo pysznego i łatwo dostępnego jedzenia, między innymi:

-dynię,

-jarmuż,

-orzechy włoskie,

-warzywa strączkowe,

-szpinak.

Aby schudnąć z brzucha często sięgaj też po naturalne probiotyki, które zawierają w sobie żywe kultury bakterii. Ich wpływ na odchudzanie jest naprawdę niezwykły. Probiotyki pomogą ci udrożnić pracę jelit, dzięki czemu tłuszcz nie będzie się odkładał na brzuchu. Najpopularniejszy w tej grupie jest kefir, ale warto spożywać też maślankę, czy samodzielnie przygotowany jogurt naturalny, a także kiszoną kapustę i ogórki. Często pij też koktajle. Są pyszne, zdrowe i co ważne- wspomagają redukcję masy ciała. Za każdym razem, gdy masz ochotę na ciastko albo chipsy, zrób sobie smoothie! Możesz przyrządzać koktajle z awokado, bananów, szpinaku, jarmużu, mango, pomarańczy, siemienia lnianego i całego mnóstwa innych owoców, warzyw i nasion. Wybieraj składniki, które są bogate w błonnik i przyspieszają spalanie tłuszczu, a przy tym są sycące. Z powodzeniem możesz pić takie dietetyczne koktajle zamiast śniadania albo kolacji. Jeśli połączysz dobrą dietę z regularnym treningiem, to w niedługim czasie zauważysz pierwsze efekty. Wtedy zyskasz motywację do dalszej walki o płaski brzuch!

Naturalna suplementacja, która wspomaga odchudzanie

Chyba prawie każdy, kto szukał informacji o tym, jak schudnąć z brzucha, natknął się na wzmianki o suplementach odchudzających. Rzeczywiście, naturalna suplementacja może być doskonałym uzupełnieniem właściwej diety i dużą pomocą w osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Chociaż nie warto wierzyć w magiczne pigułki, które pozwolą bez wysiłku uzyskać płaski brzuch, dobrze jest wspomóc się sprawdzonymi, bezpiecznymi suplementami z pewnych źródeł. Dzielą się one na trzy grupy:

-zmniejszające łaknienie,

-hamujące wchłanianie tłuszczów,

-spalające tłuszcz.

Suplementy, które powodują zmniejszenie apetytu przydadzą się tym, którym brakuje siły woli i nie potrafią sami odmówić sobie jedzenia w nadmiarze. Z kolei środki z drugiej grupy mogą zredukować wchłanianie nawet 1/3 ilości spożywanych tłuszczów. Są bezpieczne, bo ich działanie ogranicza się tylko do układu pokarmowego. Większość osób najchętniej sięga po suplementy, które mają za zadanie spalanie tłuszczu. W połączeniu z odpowiednią ilością ruchu i zdrową dietą mogą znacznie usprawnić proces odchudzania. Zamiast jednak przyjmować szereg różnych pigułek i preparatów, najlepiej zdecydować się na jeden lub kilka tych, które będą najbardziej skuteczne. Wybieraj te suplementy, których skład jest przejrzysty i jak najbardziej naturalny. Przykładem takich kapsułek może być Keto Actives. Producent wykorzystał moc naturalnych składników, takich jak ekstrakt z korzenia pokrzywy indyjskiej i kwas linolowy. Ciekawą alternatywą dla klasycznych suplementów jest Cappuccino MCT. To pyszna kawa, która zawiera w sobie składniki wspomagające odchudzanie, w tym znany i ceniony olej MCT. Jego fenomen polega na tym, że posiada nasycone kwasy tłuszczowe w formie trójglicerydów średniołańcuchowych- wywierają one pozytywny wpływ na organizm.

Regularny trening – punkt obowiązkowy

Regularnie wykonywane ćwiczenia potrafią zdziałać cuda. Jeśli chcesz mieć płaski i pięknie wyrzeźbiony brzuch nie możesz pominąć tego kroku. Może ci się wydawać, że nie masz czasu na treningi, jednak wygospodarowanie 15 minut każdego dnia nie powinno stanowić problemu. Dobrą wiadomością jest to, że tłuszcz, który gromadzi się na brzuchu jest bardzo podatny na bodźce wysiłkowe. Dlatego najlepiej rozprawisz się z nim dzięki systematycznemu ruchowi.

Ułóż trening z ćwiczeń, które są najbardziej skuteczne, ustal stałą porę, włącz ulubioną muzykę i poczuj, jak poziom endorfin zwiększa się w twoim organizmie podczas aktywności fizycznej. Trening naprawdę może być przyjemny.

Jakie ćwiczenia warto uwzględnić, by pomógł szybko i trwale schudnąć z brzucha?

Świetne efekty przynoszą osławione brzuszki, wznosy nóg, deska, skłony boczne, nożyce poziome, rowerek, a także ćwiczenia z piłką szwajcarską. Jeśli twoja kondycja nie jest najlepsza, możesz postawić na półgodzinny trening cardio. Jazda na rowerze, trucht, ćwiczenia na orbitreku- wybierz to, co lubisz i na co pozwalają ci warunki.

W wypadku osób z lepszą kondycją, doskonałe rezultaty przyniesie trening interwałowy, podczas którego bardzo intensywny wysiłek przeplata się z fazami odpoczynku. Tego typu aktywność niezwykle korzystnie wpływa na metabolizm, a tkanka tłuszczowa jest spalana nawet do 24 godzin po zakończonym treningu. Jeśli chcesz spróbować interwału, zacznij na przykład od tabaty. W ciągu 4 minut musisz wykonać 4 rundy ćwiczeń. Każda z nich powinna trwać minutę i składać się z 20-sekundowych, maksymalnie intensywnych ćwiczeń na przemian z 10-sekundowymi przerwami na odpoczynek. Ćwiczenia, które możesz wykonywać w ramach tabaty to między innymi:

-przysiady z wyskokiem,

-brzuszki,

-pompki,

-bieg w miejscu,

-skakanie na skakance.

Taki trening wykonywany 2-3 razy w tygodniu to sprawdzony i szybki sposób na pozbycie się uporczywych fałdek. Wykonując ćwiczenia na płaski brzuch nie zapominaj o kręgosłupie, by nie obciążyć nadmiernie odcinka lędźwiowo-biodrowego. Każdą sesję takich ćwiczeń zakończ rozciąganiem i zaokrąglaniem pleców. Jeśli ułożysz sobie skuteczny plan treningu i będziesz sumiennie się go trzymać, szybko zauważysz efekty. Po niedługim czasie ćwiczenie stanie się twoim nawykiem i zacznie sprawiać ci przyjemność. To najlepsza droga to osiągnięcia zgrabnej sylwetki.

Codzienne przyzwyczajenia mają znaczenie!

Jeśli dieta, suplementacja i ćwiczenia mają przynieść upragnione rezultaty, warto też przyjrzeć się swoim codziennym nawykom i przemyśleć, czy niektóre z nich nie stanowią przeszkody w uzyskaniu płaskiego brzucha. Niejedna osoba, która zastanawia się, jak schudnąć z brzucha, pomija ten ważny element i później ponosi tego konsekwencje. Jakich dobrych zwyczajów należy się więc trzymać? Duże znaczenie ma ilość snu, jaką zapewniamy swojemu organizmowi. Jeśli śpimy za mało, to zwiększa się nasz apetyt w ciągu dnia. Niezwykle ważne jest też picie wody- co najmniej 2,5 litra dziennie. Woda rozbija struktury tłuszczowe i jest największym sprzymierzeńcem w walce z fałdkami na brzuchu. Istotna jest również częstotliwość i regularność spożywanych posiłków. Jedz o stałych porach, niewielkie porcje. Pamiętaj, że małe rzeczy robią dużą różnice. Zadbaj więc o wprowadzenie w swoim codziennym życiu drobnych zmian, a wtedy przekonasz się, że schudnięcie z brzucha wcale nie jest takie trudne!