Jak schudnąć bez ćwiczeń. Sprawdzone triki i skuteczne sposoby

Nie lubisz spędzać długich godzin na siłowni, dźwigać ciężarów i męczyć się podczas wykonywania ćwiczeń cardio? Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz schudnąć, absolutnie nie musisz tego robić. Zdrowy rozsądek i zmiana niektórych codziennych nawyków pomoże Ci pozbyć się zbędnych kilogramów, bez konieczności wykonywania skomplikowanych działań. Mamy dla Ciebie wiele przydatnych rad i wskazówek związanych z różnymi płaszczyznami Twojego życia. Drobne zmiany mogą bowiem sprawić, że waga sama zacznie spadać. Sprawdź, jak schudnąć bez ćwiczeń i ciesz się nową, wymarzoną sylwetką.

 

Jak schudnąć bez ćwiczeń poprzez zmianę stylu jedzenia?

Okazuje się, że nie tylko to co jemy, ale też jak jemy, ma ogromny wpływ na pozbycie się nadprogramowych kilogramów. Poniżej znajdziesz 10 wskazówek, jak jeść, aby schudnąć.

Nie rozpraszaj się podczas jedzenia

Pamiętaj o tym, że czas posiłku to chwila wyłącznie dla Ciebie. W trakcie spożywania jedzenia nie powinno się więc wykonywać jakichkolwiek czynności, które mogą być rozpraszające. Unikaj w tym czasie pisania, pracowania, czytania książki czy gazety i przede wszystkim oglądania telewizji. W takich sytuacjach tracisz bowiem kontrolę nad tym, ile kalorii spożywasz, a uczucie sytości może pojawić się długo po tym, kiedy faktycznie będziesz już najedzony. Spożywając posiłek w trakcie oglądania telewizji, jesteśmy w stanie zjeść nawet o 10% więcej, niż w normalnych warunkach. Jedz więc powoli, przy stole i na małym talerzu.

Jedz powoli i dokładnie przeżuwaj jedzenie

Wiele badań udowodniło już, że spożywanie dużej ilości jedzenia w pośpiechu automatycznie sprzyja spożywaniu zawyżonej liczby kalorii. Jedząc szybko, Twój mózg nie nadąża i nie jest w stanie odpowiednio szybko otrzymać informacji o tym, iż nie jesteś już głodny. Sygnał sytości dociera bowiem do mózgu dopiero po upływie około 20 minut. W konsekwencji zjadasz o wiele za dużo. Skupiaj się więc na każdym kawałku jedzenia, a nawet odkładaj nóż i widelec po każdym kęsie. Dzięki temu łatwo wyrobisz sobie nawyk wolniejszego jedzenia. W ten sposób zjesz mniej, a ponadto będziesz w stanie wyłuszczyć wszystkie walory smakowe i faktycznie zachwycić się daną potrawą. Delektując się swoim daniem przyspieszysz trawienie, a jedzenie będzie jeszcze bardziej smakowite.

Wybieraj pełnowartościowe posiłki, a nie przekąski

W ciągu całego dnia często zdarza się, że sięgamy po przekąski między posiłkami, np. słodkie, gazowane napoje, słone przekąski lub słodycze. W ten sposób spożywasz zawyżoną ilość kalorii. Wybieraj więc pełnowartościowe posiłki, które na dłuższy czas dadzą Ci uczucie sytości. W ten sposób nie będziesz sięgać po niezdrowe dodatki, a tym samym nie stracisz kontroli nad tym ile i co zjadłeś.

Zaplanuj posiłki w 12 godzinnym cyklu

W ciągu dnia powinniśmy spożywać pięć posiłków. Warto rozplanować każdy z nich w ten sposób, aby wszystkie dania zmieściły się w 12 godzinnym cyklu. Takie rozwiązanie pozytywnie wpływa bowiem na utratę masy ciała oraz na utrzymanie odpowiedniego poziomu cholesterolu i cukru we krwi.

Wybierz sałatkę

Sałatki są cennym źródłem błonnika, a błonnik pokarmowy pęcznieje w żołądku i daje uczucie sytości. Rozpoczynając obiad od sałatki sprawisz, że już niemal od początku trwania obiadu pojawi się uczucie sytości. W konsekwencji nie zjesz w całości drugiego dania i deseru, a to pozytywnie przełoży się na Twoją masę ciała. Bogatym źródłem błonnika są np. brukselki, pomarańcze, szparagi i siemię lniane.

Spożywaj więcej białka

Ryba lub duszona wołowina to bogactwo białka, które sprawia, że bardzo szybko pojawia się uczucie sytości. Nie warto więc w codziennej diecie stawiać wyłącznie na węglowodany. Ulubione warzywa w sąsiedztwie ze źródłem białka zdecydowanie lepiej wpłyną na Twoją sylwetkę. Pomocne jest również spożywanie białka rano, ponieważ to pomoże Ci kontrolować apetyt w ciągu dnia. Tradycyjne płatki lub kanapki wymień więc na jajka.

Unikaj zakazanych produktów

Jeśli chcesz schudnąć, nie musisz od razu rozpoczynać restrykcyjnej diety. Może się bowiem okazać, że zbytnio zoptymalizowana dieta znudzi Ci się po tygodniu i bardzo szybko powrócisz do złych nawyków żywieniowych. Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz zadbać o swoją sylwetkę, musisz bezwzględnie unikać posiłków typu fast-food, smażonych potraw, przetworzonych produktów, gazowanych, słodkich napojów oraz słodyczy.

Wybieraj zdrowe tłuszcze

Zdrowe tłuszcze sprawią, że uczucie sytości utrzyma się przez dłuższy czas, a witaminy zdecydowanie łatwiej będą się wchłaniać. W codziennej diecie powinieneś wykorzystywać nienasycone tłuszcze, np. w postaci ryb, orzechów, awokado i oliwy z oliwek, a także rozsądne ilości tłuszczy nasyconych, np. w postaci masła. Pamiętaj jednak, aby bezwzględnie unikać tłuszczy trans przetwarzanych chemicznie, które nie tylko negatywnie wpływają na sylwetkę, ale również zdrowie całego organizmu.

Wykorzystuj ostre przyprawy

Ostre przyprawy mają wiele wartościowych właściwości odchudzających, które koniecznie należy wykorzystywać w codziennym menu. Najlepsze właściwości odchudzające ma pieprz, dlatego nie może zabraknąć go w niemal żadnej potrawie. Zachowaj jednak zdrowy rozsądek i umiar. Zbyt duża ilość ostrych przypraw może podrażniać jelita i być przyczyną występowania częstych zaparć.

Jak schudnąć bez ćwiczeń poprzez wykorzystywanie dobrodziejstwa wody i herbaty?

Wielu dietetyków wciąż alarmuje, że spożywanie odpowiedniej ilości wody, to kluczowa kwestia w trakcie odchudzania. Mamy dla Ciebie 3 wskazówki związane z dobrodziejstwem, jakie niesie za sobą spożywanie wody i herbaty. Sprawdź i przekonaj się sam!

1. Pamiętaj o szklance wody przed każdym posiłkiem

Szklanka wody przed posiłkiem wpłynie na uczucie sytości i zmniejszy apetyt. Dzięki tak prostemu zabiegowi automatycznie zjesz mniej i dodatkowo zadbasz o prawidłowe nawodnienie organizmu.

2. Pij minimum 2 litry wody dziennie

Ludzkie ciało w 70% składa się z wody, dlatego płyn ten powinien być na bieżąco uzupełniany w ciągu dnia. Najlepiej będzie więc, jeśli codziennie wypijesz minimum 2 litry wody. Jest to optymalna dawka płynów, która zapewni odpowiedni poziom nawodnienia i pozytywnie wpłynie na ilość spożytych kalorii. Okazuje się bowiem, że osoby, które dbają o wypijanie rekomendowanej ilości wody, spożywają nawet o 200 kalorii mniej w ciągu dnia, a tym samym dostarczają do organizmu zdecydowanie mniejszą ilość cukru, tłuszczu, sodu czy cholesterolu.

3. Pij często zieloną herbatę

Zielona herbata wspomaga proces spalania tkanki tłuszczowej, przyspiesza przemianę materii, a także obniża poziom cholesterolu. Warto więc stosować zieloną herbatę codziennie w trakcie spożywanie posiłków.

 

Jak schudnąć bez ćwiczeń dzięki odpowiedniej suplementacji?

Wdrożenie odpowiednich suplementów do codziennej diety, również może pozytywnie wpłynąć na kwestię odchudzania. Tego rodzaju środki zostały stworzone z myślą o osobach, które chcą w naturalny sposób zmniejszyć wagę ciała. Środek o działaniu wspomagającym odchudzanie należy wybierać dopiero po dokładnym przeanalizowaniu jego receptury. Warto stawiać na naturalne preparaty, które tworzone są w oparciu o jasny, przejrzysty skład, wolny od zbędnych wypełniaczy. Popularne w ostatnim czasie środki wspomagające odchudzanie to Keto Actives i Cappuccino MCT. Keto Actives to wieloskładnikowy suplement, który wspomaga kontrolę wagi. Środek ten jest dedykowany dla osób chcących osiągnąć ketozę, czyli stan w którym organizm pozyskuje energię nie z cukru, ale z nagromadzonego w tkankach tłuszczu. Środek ten wspomaga metabolizm tłuszczu i przyspiesza jego redukcję, dostarcza energię do treningów oraz eliminuje nagłe ataki głodu i powstrzymuje podjadanie między posiłkami. Suplement Cappuccino MCT to połączenie oleju MCT i naturalnej kawy. Preparat ten doskonale pobudza i zwiększa wydolność podczas treningów. Ponadto hamuje on napady głodu i wydłuża uczucie sytości oraz przyspiesza proces spalania tkanki tłuszczowej. Pamiętaj, że suplementy zawierające wyłącznie naturalne składniki są w pełni bezpieczne, a efekty takiej kuracji można zwykle zaobserwować już po upływie kilku tygodni.

 

Jak schudnąć bez ćwiczeń poprzez wykorzystanie małych, kuchennych oszustw?

Choć wydaje się to nieprawdopodobne, to możesz także schudnąć poprzez wprowadzenie do kuchni niewielkich oszustw. Sprawdź nasze 3 wskazówki, które sprawią, że małym nakładem pracy będziesz w stanie mocno wpłynąć na ilość spożywanych kalorii w ciągu dnia.

1. Przeanalizuj zawartość kuchennych szafek, spiżarni i lodówki

Bardzo często zdarza się, że najbardziej kaloryczne produkty w kuchni, znajdują się na wyciągnięcie ręki. Zdrowsze alternatywy są zaś głęboko zakopane w czeluściach szuflady, przez co dostęp do nich jest utrudniony. Niestety okazuje się, iż chętniej sięgamy po rzeczy, które znajdują się w zasięgu naszego wzroku. W ten sposób częściej będziesz więc wybierał niezdrowe produkty, zamiast zdrowszych odpowiedników. Zweryfikuj więc, co znajduje się w Twoich kuchennych szafkach, w spiżarni i w lodówce i pozbądź się tego co niezdrowe. Na pierwszym planie połóż niskokaloryczne warzywa i warzywa strączkowe, jogurty naturalne, jajka, kasze czy pełnoziarniste makarony, które zastąpią masło, żółty ser, wędliny, pasztety czy parówki. Gotowe do zjedzenia owoce postaw w zasięgu wzroku zamiast miseczki z chipsami lub cukierkami.

2. Wybieraj mniejsze talerze

Wybieraj mniejsze talerze, bowiem dzięki temu automatycznie zjesz mniej. Porcja na Twoim talerzu optycznie będzie wyglądała na nieco większą, a Ty nie dołożysz sobie góry dodatkowego, niepotrzebnego jedzenia. Korzystając z mniejszych naczyń, będziesz mieć wrażenie, że zjadłeś tyle co dotychczas. Talerze obiadowe, możesz zastąpić talerzami deserowymi. Taki patent świetnie sprawdzi się na przykład podczas kolacji.

3. Postaw na kolor czerwony

Ta wskazówka to już prawdziwe oszustwo, aczkolwiek okazuje się, iż jedząc z wykorzystaniem czerwonych talerzy, zjadamy zdecydowanie mniej. Być może jest to związane z tym, iż kolor czerwony kojarzy się ze znakami ostrzegawczymi. Niemniej jednak jest to niekwestionowana magia, którą warto wykorzystać.

 

Jak schudnąć bez ćwiczeń poprzez wykorzystanie niekonwencjonalnych sposobów?

Okazuje się, że na utratę zbędnych kilogramów ma również wpływ zwykła codzienna aktywność, odpowiednia ilość snu, masaże, a nawet ilość ciepła czy oświetlenie. Poniżej znajdziesz wiele ciekawych sposobów na to, jak jeszcze mocniej wpłynąć na przemianę materii i utratę zbędnych kilogramów.

1. Pamiętaj o zwykłej, codziennej aktywności

Nie chodzi tutaj oczywiście o męczarnie na siłowni czy o codzienne wykonywane treningów cardio. Mowa tutaj o zwykłych, codziennych aktywnościach, które możesz wybierać w ciągu dnia, a które będą miały zbawienny wpływ na Twoją sylwetkę. Możesz na przykład zamiast korzystać z ruchomych schodów czy windy, wybrać schody tradycyjne. Bliskie odległości pokonuj pieszo, zamiast korzystać z samochodu lub środków komunikacji. Wieczorami wybierz się też na długi spacer i pooddychaj świeżym powietrzem. Unikniesz pokusy wieczornego podjadania, a dodatkowo troszkę się poruszasz. Takie rozwiązanie będzie zdecydowanie lepsze dla Twojej sylwetki i lepsze dla Twojego zdrowia.

2. Dbaj o odpowiednią ilość snu

Prawidłowa gospodarka hormonalna ma ogromne znaczenie w kontekście odchudzania. Zbyt mała ilość snu negatywnie wpływa na sylwetkę, ponieważ wszelkiego rodzaju zaburzenia związane z wydzielaniem hormonów regulujących odczuwanie głodu czy sytości, mogą powodować rozwijanie się insulinoodporności, która sprzyja tyciu. Niewysypianie się podnosi również w organizmie poziom kortyzolu. Tzw. hormon stresu automatycznie zwiększa apetyt i chęć sięgania po słodycze. Kortyzol sprzyja również magazynowaniu nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Specjaliści rekomendują więc, aby każdego dnia przesypiać minimum 7-8 godzin, co pozwoli uniknąć wszystkich przykrych konsekwencji.

3. Unikaj sytuacji stresujących

Chroniczny stres może się przyczynić do powstania zaburzeń gospodarki hormonalnej, podobnie jak w przypadku braku snu. Dodatkowo bardzo wiele osób ma tendencję do radzenia sobie z problemami i ze stresem poprzez podjadanie niezdrowych przekąsek lub słodyczy. Unikaj więc sytuacji stresujących i utrzymuj poziom stresu pod kontrolą poprzez wdrożenie ćwiczeń oddechowych.

4. Stosuj masaże ujędrniające

Masaże ujędrniające pobudzają krążenie i pozytywnie wpływają na sylwetkę. Możesz korzystać z profesjonalnych zabiegów, ale także wykonywać masaże samodzielnie w domowych warunkach. Wystarczy, że codziennie pod prysznicem będziesz polewać ciało zimną wodą.

5. Wybieraj obcisłe spodnie

Ta wskazówka sprawdzi się zarówno wśród pań, jak i panów. Zbyt obcisłe spodnie pozwolą kontrolować, czy czas najwyższy wdrożyć odpowiednie działania i zaprzestać spożywania słodyczy. Załóż raz na jakiś czas nieco bardziej obcisłe spodnie, które staną się Twoim wyznacznikiem, czy mieścisz się jeszcze w swój docelowy rozmiar, czy pora podjąć odpowiednie kroki.

6. Utrzymuj odpowiednią temperaturę w domu

Co ciekawe w kwestii chudnięcia ogromne znaczenie ma również odpowiednio dobrana temperatura w domu. Okazuje się, że przebywanie w pomieszczeniach, w których temperatura mieści się w granicach od 17 do 19 stopni Celsjusza, sprzyja spalaniu większej ilości kalorii, niż w przypadku przebywania w cieplejszych miejscach. Co więcej, w takich sytuacjach metabolizm jest w stanie przyspieszyć nawet o 30%, co w przypadku chudnięcia bez dodatku ćwiczeń jest niezwykle pożądane.

7. Spożywaj posiłki przy odpowiednio dobranym oświetleniu

Posiłki należy spożywać przy miękkim i ciepłym oświetleniu. Okazuje się bowiem, że osoby wykorzystujące tę wskazówkę, jadają niemal 200 kalorii mniej w ciągu dnia, niż osoby spożywające posiłki w jasno oświetlonych pomieszczeniach. Warto więc wymienić żarówki w domu i od czasu do czasu zorganizować romantyczką kolację w blasku świec.

mgr. inż. Jacek Przybylski
Studia inżynierskie ukończyłem w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na Wydziale Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji oraz studia podyplomowe z Poradnictwa Żywieniowego i Dietetycznego. Tytuł magistra dietetyki uzyskałem w Krakowskiej Wyższej Szkole Promocji Zdrowia o specjalizacji dietetyka kliniczna. Swoją praktykę opieram się na specjalistycznej literaturze i pracach popartych badaniami naukowymi. Dietetyka to nie tylko moja praca, ale przede wszystkim pasja i nierozłączny element mojej codzienności.