Jak schudnąć aby nie stracić biustu

Podczas gdy większość kobiet ma określone cele związane z odchudzaniem, jest jedno pytanie związane z odchudzaniem, które również mogłaś zadać sobie wcześniej: „Czy jeśli schudnę, moje piersi się zmniejszą?”

Utrata wagi przy jednoczesnym utrzymaniu jędrnych i uniesionych piersi jest wyzwaniem.

Wiele kobiet martwi się obwisłymi piersiami po utracie wagi lub widzi, że ich piersi stają się jeszcze mniejsze.

Możesz schudnąć ORAZ naturalnie zwiększyć rozmiar piersi – dzięki odpowiedniej diecie i planowi ćwiczeń!

Pokażemy Ci, jak utrzymać (a być może nawet zwiększyć) rozmiar biustu podczas odchudzania oraz jak ujędrnić piersi po utracie wagi.

 

Dlaczego Twoje piersi stają się mniejsze, gdy chudniesz?

Kobiece piersi składają się w dużej mierze z tłuszczu (około 75%). Jeśli chodzi o utratę wagi, całe ciało traci tłuszcz, zamiast ograniczać się do jednego konkretnego obszaru ciała. Ponieważ piersi składają się głównie z komórek tłuszczowych, jest bardzo prawdopodobne, że na początku stracisz tłuszcz z piersi.

Czy można stracić tłuszcz bez zmniejszania rozmiaru biustu?

Jak wiemy, nie jest możliwe wykrycie złogów tłuszczu. Jednocześnie, punktowe budowanie mięśni JEST bardzo możliwe. Wystarczy spojrzeć na tych wszystkich kulturystów z dobrze zbudowanymi mięśniami klatki piersiowej. Czasami mają większe „piersi” niż kobiety. Oznacza to, że powinnaś dążyć do budowania podstawowych mięśni klatki piersiowej podczas spalania tłuszczu. Z jednej strony tracisz tkankę tłuszczową, ale z drugiej strony, jeśli zyskujesz mięśnie klatki piersiowej, rozmiar biustu nadal będzie taki sam.

Jak więc zadbać o jędrne piersi po odchudzaniu?

1. Skróć czas cardio!

Kiedy ćwiczysz cardio i chudniesz, tracisz zarówno tłuszcz, jak i mięśnie. Kiedy tracisz tłuszcz i mięśnie klatki piersiowej, Twoje piersi automatycznie stają się jeszcze mniejsze. Więc nie przesadzaj! Utrzymuj sesje cardio w zakresie 45 minut i ćwicz w umiarkowanym tempie. Nie więcej niż 3 razy w tygodniu.

2. Skup się na treningu siłowym

Jeśli skupisz się na treningu siłowym, stracisz tłuszcz bez utraty masy mięśniowej. W takim przypadku tracisz tkankę tłuszczową, ale budujesz mięśnie klatki piersiowej, więc rozmiar piersi pozostanie prawie taki sam. Podnoszenie większych ciężarów jest kluczem do ujędrnienia piersi po/podczas odchudzania. Możesz nawet ćwiczyć mięśnie klatki piersiowej do 3 razy w tygodniu. Zaspokojenie zapotrzebowania na składniki odżywcze ma kluczowe znaczenie dla uzyskania formy. Do wspomagania budowy masy mięśniowej po treningu można stosować produkty żywieniowe dla sportowców, na przykład odżywki białkowe.

3. Znajdź równowagę!

Aby zrównoważyć pracę klatki piersiowej, powinnaś również wykonywać inne ćwiczenia siłowe, takie jak przysiady, wypady, podciąganie, sciąganie na łokcie, wiosłowanie, wyciskanie barków, dipsy na triceps i uginanie bicepsów. Tak więc, kiedy nie pracujesz nad klatką piersiową, powinieneś popracować nad innymi częściami ciała, aby uzyskać wymarzone ciało.

4. Jedz pokarmy estrogenowe

Oto lista produktów spożywczych, które są dobrym źródłem żeńskiego hormonu estrogenu i mogą naturalnie pomóc w zwiększeniu rozmiaru piersi:

  • produkty sojowe, takie jak tofu, mleko sojowe lub jogurt
  • nasiona lnu
  • ziarenka sezamu
  • ciecierzyca
  • Hummus
  • dynia
  • czosnek
  • fasolki

5. Schudnij powoli

Zmniejsz swoje normalne dzienne spożycie o 500 kalorii. Spowoduje to utratę około 1 funta na tydzień. Na przykład, jeśli wymyślisz 2200 kalorii, twoje nowe spożycie wyniesie 1700 kalorii. Unikaj szybkich diet i szybkiej utraty wagi, aby Twoja skóra nie zwiotczała. Aby wymodelować sylwetkę i jednocześnie schudnąć, warto spożywać odżywki białkowe. Doskonale wspierają mięśnie oraz dostarcza organizmowi niezbędnych witamin i minerałów.

 

Anatomia piersi

Kobiety mają naturalną skłonność do noszenia większej ilości tłuszczu, zwłaszcza w dolnej części ciała. Jest to znane jako dystrybucja tłuszczu gynoidalnego i jest w dużej mierze spowodowane estrogenem , głównym żeńskim hormonem płciowym. Kobiece piersi są również w dużej mierze zbudowane z tłuszczu. W miarę starzenia się kobiet poziom estrogenów spada, co z kolei zwiększa masę tłuszczu w jamie brzusznej, zgodnie z przeglądem opublikowanym w marcu 2014 r. w BioMed Research International.

Estrogen jest również odpowiedzialny za rozwój kobiecej piersi. Twoje piersi składają się z tkanki tłuszczowej, płatów, przewodów mlecznych, naczyń krwionośnych, nerwów i nie tylko. Pod nimi znajduje się tkanka mięśniowa i włóknista. Tłuszcz w twoich piersiach jest jak każdy inny rodzaj tłuszczu, więc topnieje, gdy stajesz się szczuplejszy. Jednym ze sposobów na odchudzanie bez utraty piersi jest wzmocnienie mięśni piersiowych. Ćwiczenia siłowe, takie jak wyciskanie na ławce i pompki, mogą sprawić, że Twoje piersi będą wydawały się większe, wzmacniając mięśnie pod nimi. Trening oporowy zmniejsza również całkowitą masę ciała i masę tłuszczu , przybliżając Cię do osiągnięcia celów związanych z odchudzaniem.

 

Ćwicz mięśnie klatki piersiowej

Jednym ze sposobów, aby schudnąć bez utraty piersi, jest włączenie ćwiczeń klatki piersiowej do swoich treningów. Wyciskanie hantli pochylonej, wyciskanie sztangi na ławce, skrzyżowanie kabli i różne warianty pompek to doskonały wybór. Możesz także wypróbować następujące rozwiązania:

  •  Wyciskanie na ławce
  • Pompki z obciążeniem
  • Pompki z piłką stabilizującą
  • Muchy na hantle
  • Spadki równoległe

Na przykład naciskanie na klatkę piersiową angażuje mięśnie piersiowe i barki, wówczas zwiększa się siłę mięśni, moc i zwinność podczas spalania tłuszczu. Aby uzyskać najlepsze wyniki, rozpocznij trening od złożonych ruchów, takich jak wyciskanie na ławeczce i poręcze na poręczach równoległych. Następnie wykonaj ćwiczenia izolacyjne, takie jak skrzyżowanie kabli. Takie podejście może zwiększyć wydajność treningu, pozwalając maksymalnie wykorzystać czas spędzony na siłowni. Kolejność ćwiczeń ma bezpośredni wpływ na przerost (wzrost mięśni) i przyrost siły.

 

Masuj swoje piersi

Utrata masy ciała wpływa na rozmiar i kształt piersi. Gdy stajesz się szczuplejsza, Twoje piersi mogą zacząć obwisać i tracić jędrność. Ćwiczenia mogą zminimalizować uszkodzenia, ale to nie jedyny sposób na utrzymanie atrakcyjnej linii biustu. Regularny masaż piersi może wiele zmienić. Ten rodzaj masażu może zmniejszyć widoczność rozstępów , które są częste podczas odchudzania i ciąży. Jednak możesz również rozwinąć rozstępy z powodu szybkiej utraty wagi lub przyrostu masy ciała . Masaż piersi nie usunie całkowicie rozstępów, ale może sprawić, że staną się mniej widoczne. Tylko upewnij się, że używasz wysokiej jakości olejku do masażu.

Badanie opublikowane w Journal of Clinical Nursing w maju 2012 oceniało wpływ olejku z gorzkich migdałów i masażu na rozstępy u kobiet w ciąży. Kobiety, które codziennie masowały skórę olejem z gorzkich migdałów przez 15 minut, doświadczyły większej poprawy wyglądu rozstępów niż te, które stosowały sam olej migdałowy. Masuj piersi raz lub dwa razy dziennie za pomocą oliwy z oliwek, oleju migdałowego, oleju z awokado lub oleju kokosowego. Wyrób z tego nawyk, aby w pełni czerpać z tego korzyści. Liczy się też to, co jesz. Jeśli w Twojej diecie brakuje niezbędnych składników odżywczych, możesz stracić mięśnie i doświadczyć zwiotczenia skóry. Jedz pokarmy bogate w witaminę A, witaminę C, białko i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Na przykład witamina C stymuluje syntezę kolagenu i chroni skórę przed stresem oksydacyjnym, co z kolei może poprawić wygląd piersi. Warto również zapytać lekarza lub farmaceutę o odpowiednie suplementy, które pomogą zadbać o piękny wygląd piersi.

 

Odpowiadając na nasze początkowe pytanie: Czy jeśli schudnę, moje piersi się zmniejszą?

Nie, Twoje piersi niekoniecznie zmniejszą się podczas odchudzania. Dzięki odpowiednim ćwiczeniom, które pozwolą Ci rozwinąć mięśnie klatki piersiowej i odpowiedniemu spożyciu składników odżywczych, będziesz w stanie mieć jędrne piersi nawet po utracie wagi i będziesz wyglądać i czuć się lepiej niż kiedykolwiek!